ΑΣΠIS – Έναρξη τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής ενημερωτικής εκστρατείας

Η Αρχή Ψηφιακής Ασφάλειας, η Αστυνομία Κύπρου (Υποδιεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος), η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου και ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου ενώνουν δυνάμεις, τεχνογνωσία και εμπειρίες, σε μια κοινή εκστρατεία ενημέρωσης, με στόχο τη δημιουργία ασπίδας προστασίας έναντι των όσων χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές μεθόδους με σκοπό την εξαπάτηση πολιτών ή/και οργανισμών.

Η εκστρατεία με το όνομα ΑΣΠIS (ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ και INFORMATION SECURITY), στοχεύει στην ενημέρωση για τις συνήθεις πρακτικές που εφαρμόζουν επιτήδειοι, προκειμένου να επιτύχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα και τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους ή να τους εμπλέξουν σε ψεύτικες διαδικασίες με σκοπό την απόσπαση χρηματικών ποσών. 

Αύριο Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021, ξεκινά η ενημερωτική εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις προσεχείς μέρες η τηλεοπτική και ραδιοφωνική ενημερωτική εκστρατεία με το πρώτο από τέσσερα τηλεοπτικά σποτς.

Όλοι μαζί, μπορούμε να προστατεύσουμε τις συναλλαγές μας, την ιδιωτική μας επικοινωνία, τα προσωπικά μας δεδομένα και την περιουσία μας. 

Απατηλά μηνύματα SMS (Smishing)

Ο όρος “smishing” (ένας συνδυασμός των λέξεων “sms” και “Phishing”) αναφέρεται στην προσπάθεια των απατεώνων να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας μέσω μηνυμάτων SMS.

Πως λειτουργεί;

Το μήνυμα κειμένου συνήθως θα σας ζητά να κάνετε κλικ σε έναν ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link) ή να καλέσετε έναν αριθμό τηλεφώνου, προκειμένου να επαληθεύσετε, ενημερώσετε ή επανανεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας. Αλλά…ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος οδηγεί σε ψεύτικη ιστοσελίδα και ο αριθμός τηλεφώνου οδηγεί στον απατεώνα που ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί τη νόμιμη επιχείρηση.

Τι μπορείτε να κάνετε?

  • Μην κάνετε κλικ σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links), συνημμένα αρχεία ή εικόνες που λαμβάνετε με μηνύματα κειμένου (sms) δίχως να έχετε επαληθεύσει τον αποστολέα.
  • Μην βιάζεστε. Πάρτε τον χρόνο σας και πραγματοποιήστε τους απαραίτητους ελέγχους προτού απαντήσετε.
  • Ποτέ μην απαντάτε σε μήνυμα κειμένου (sms) που σας ζητά τον κωδικό “PIN” ή τον κωδικό πρόσβασης (password) στον τραπεζικό σας λογαριασμό ή οποιαδήποτε άλλα εξατομικευμένα διαπιστευτήρια ασφαλείας (π.χ. e-banking user name).
  • Εάν νομίζετε ότι ενδέχεται να έχετε απαντήσει σε ένα απατηλό μήνυμα κειμένου (sms) και παρείχατε τα στοιχεία των τραπεζικών σας λογαριασμών, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζα συνεργασίας σας.

 

⚠️ Έλαβες ύποπτο μήνυμα που ζητά προσωπικά σου δεδομένα;

 ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ!

▶️ Κανένας οργανισμός δεν θα σου ζητήσει με αυτό τον τρόπο, προσωπικά δεδομένα.