Έχει παρατηρηθεί συγκεκριμένα, ότι αποστέλνονται σε πολίτες παραπλανητικά μηνύματα, μέσω των οποίων τους ζητείται να επιλέξουν τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο - link - που αναφέρεται στα μηνύματα, ώστε να επιλύσουν πρόβλημα που παρουσιάζεται σε τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος συνδέει τους πολίτες σε πλαστές ιστοσελίδες που ομοιάζουν με τις ιστοσελίδες των Τραπεζικών/ Πιστωτικών Ιδρυμάτων.
Αποτέλεσμα είναι οι δράστες της απάτης να αποκτούν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πολιτών μέσω του διαδικτύου (e-banking – i-banking) και να είναι σε θέση να αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από τους λογαριασμούς ή και να υποκλέψουν τραπεζικά και άλλα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.
Το κοινό καλείται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό και να μην αποκαλύπτει σε κανένα πρόσωπο τα προσωπικά του στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης των τραπεζικών του λογαριασμών, αφού κανένα Τραπεζικό/ Πιστωτικό ίδρυμα δεν θα ζητήσει ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης πελατών του.
Οι πολίτες καλούνται επίσης να βεβαιώνονται ότι, οποιαδήποτε μηνύματα λαμβάνουν μέσω τηλεφώνου ή και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), είναι αληθινά και πράγματι έχουν αποσταλεί από Τράπεζα ή Πιστωτικό Ίδρυμα όπου διατηρούν λογαριασμό, προτού προχωρήσουν σε οποιαδήποτε σύνδεση με ιστοσελίδα τέτοιων ιδρυμάτων μέσω ηλεκτρονικού συνδέσμου που αναφέρεται στα σχετικά μηνύματα.
Περαιτέρω θα πρέπει να βεβαιώνονται ότι η οποιαδήποτε ιστοσελίδα με την οποία έχουν συνδεθεί είναι η αυθεντική ιστοσελίδα της Τράπεζας/ Πιστωτικού Ιδρύματος με την οποία συνεργάζονται.
Μη γίνεις το θύμα! Μάθε όλα όσα πρέπει για τις ηλεκτρονικές απάτες που στοχεύουν πελάτες τραπεζικών ιδρυμάτων. Ενημέρωση και Συμβουλές ΕΔΩ.